De effecten van Stages indoor Cycling

17
aug
2021

Stages indoor cycling is een fietstraining waarbij iedereen op zijn of haar niveau aan de les deel kan nemen. Op elke fiets zit namelijk een wattagemeter, deze meet hoeveel power je kunt trappen. Je stelt zelf de FTP in; dit is de wattage die de sporter een ongeveer een uur vol zou kunnen houden. Dit is dus voor iedereen persoonlijk waardoor de les dus voor iedereen dezelfde intensiteit heeft. Je kunt dus altijd deelnemen 😉. De instructeur maakt een profiel deze wordt geprojecteerd op een groot scherm, samen met een lekker muziekje en andere hardwerkende sporters komen we zo tot een intensieve les. Waardoor je conditie zeker beter gaat worden, je zult al snel merken dat je je FTP hoger kunt zetten, wat dus betekend dat je sterker wordt.

Onderzoek toont aan dat, afhankelijk van hoe fit je bent op het moment dat je start, Intervaltraining je VO2 max (hoeveel zuurstof je kunt gebruiken) tot 46 procent kan verhogen in 24 weken tijd. Daarnaast verhoogt het je hartslagvolume (hoeveel bloed je hart per slag pompt) met 10 procent na acht weken training en verlaagt het je hartslag in rust aanzienlijk. Het maakt je lichaam ook een vet verbrandende machine. Intervallen verhoogt de productie van groeihormonen van je lichaam, die je helpen om spieren te behouden en nog urenlang vet te verbranden nadat je klaar bent met trainen. En het verlaagt de insulineresistentie voor een betere regulering van je bloedsuikerspiegel.

Ook voor fietser die vele uren buiten op de fiets doorbrengen en vaak op lange tijd op de zelfde intensiteit trainen zou deze training een goede aanvulling zijn. Ook wanneer het buiten “slechter” weer wordt om de conditie te behouden. Het mooiste is dat dezelfde resultaten behaald in een kortere tijd.

 

Stages FeelGood HIIT 

Meer informatie

Voor meer informatie over De effecten van Stages indoor Cycling vul onderstaand formulier in.

Vrijblijvend startinformatie aanvragen

Huisregels / Algemene voorwaarden/ Privacygegevens | Copyright by BoukeSport Reusel